Förändrat antal aktier och röster i BioGaia AB (publ)

Antalet aktier och röster i BioGaia AB (publ) (”BioGaia”) har under juli månad ökat till följd av att delar av de teckningsoptioner som givits ut i BioGaias incitamentsprogram 2021/2024 utnyttjats för aktieteckning. Genom teckningen ökade antalet B-aktier och röster i BioGaia med 35 000 och aktiekapitalet med 7 000 kronor.

Per 31 juli 2024 uppgår det totala antalet aktier i BioGaia till 101 017 310 aktier varav 3 703 340 är A-aktier med tio röster vardera och 97 313 970 är B-aktier med en röst vardera, sammanlagt motsvarande 134 347 370 röster. Vidare uppgår aktiekapitalet till 20 203 462 kronor.

BioGaia innehar per 31 juli 2024 inga egna aktier.

Följ oss:
Prenumerera på BioGaias pressmeddelanden här
LinkedIn här

Kontaktpersoner:
Alexander Kotsinas, Finansdirektör
Epost:

Mikaela Idermark Stern, Kommunikationschef
Epost: [email protected]

Om BioGaia
BioGaia är ett svenskt världsledande probiotikaföretag som legat i frontlinjen inom mikrobiomforskningen i mer än 30 år. BioGaia utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade hälsofördelar. Produkterna säljs via distributionspartners eller via egen distribution på över 100 marknader. Moderbolaget BioGaia AB:s B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, segmentet för medelstora bolag. biogaiagroup.com

Informationen är sådan som BioGaia är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument (1991:980). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-07-31, kl. 11:00 CEST.

Förändrat antal aktier och röster i BioGaia AB (publ) 31 juli 2024

221.28 KBOnline version